Fysioterapia

Fysioterapiaa jo kymmenen vuoden kokemuksella ja ammattitaidolla. Fysiomesta on tuki- ja liikuntaelinongelmien tutkimiseen ja kuntoutukseen erikoistunut yritys. Fysioterapian perusajatuksena on löytää kivuille ja oireille syy, johon vaikuttamalla pystytään saamaan pidempikestoisempia ja parempia tuloksia aikaiseksi. Fysioterapiaan voit tulla omatoimisesti ilman lähetettä, lääkärin määräyksestä / lähetteellä tai vakuutusyhtiön myöntämällä maksusitoumuksella.

Lääkärin määräämillä fysioterapialähetteillä (SV3) ei enää saa 1.1.2023 alkaen KELA-korvauksia.

Tuki- ja liikuntaelinfysioterapia (TULE)

Fysioterapia on kivun poistamista sekä ihmisen työkyvyn, toimintakyvyn ja liikkumisen edistämistä. Fysioterapian tavoitteena on yhdessä asiakkaan kanssa saavuttaa hänelle optimaalinen toiminta- ja liikkumiskyky huomioiden hänen voimavaransa ja ympäristön tarjoamat mahdollisuudet.

Fysioterapian menetelminä Fysiomestassa ovat ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu, manuaaliset hoidot (pehmytkudos- ja faskiakäsittelyt sekä nivelmobilisaatio) sekä fysikaaliset laitehoidot (Shockwave-paineaaltohoito, ultraääni- ja elektroterapiahoidot)  ja apuvälinepalvelut. Fysioterapia perustuu tieteelliseen tutkimukseen.

Itse TULE -fysioterapialla tarkoitetaan mm. luuston, nivelten, nivelsiteiden, jänteiden ja lihasten vaivoista johtuviin kipuihin tai toimintakyvyn ongelmiin keskittyvää fysioterapiaa. Tuki- ja liikuntaelimistön oireet voivat alkaa tapaturman jälkeen tai kehittyä vähitellen esimerkiksi kehon virheellisen kuormituksen seurauksena. Myös ikääntyminen ja erilaiset sairaudet lisäävät tuki- ja liikuntaelin vaivojen riskiä.

Fysiomestassa voit siis kuntouttaa erilaisia rasitus- ja tapaturmaperäisiä ongelmia, myös leikkauksien jälkitiloja. Fysioterapeutilla on kokemusta ja osaamista eri TULE – vaivoista lapsista ikäihmisiin.

Tuki- ja liikuntaelinten fysioterapiassa hoidetaan tai ennaltaehkäistään mm.

Hermosärkyjä ja säteilyoireita, Nivelsidevammoja, Nivelrikkoa, Lihaskipuja ja -jännitystiloja, Alaselkä- ja niska-hartiaseudun kiputiloja, Rangan ongelmat, Pään ja suun alueen oireita, yksittäisten nivelten kiputilat (esim. olkapää, polvi tai nilkka), Murtumien ja leikkauksien jälkitilat, rasitusperäiset ongelmat sekä liikunta-ja urheiluvammat.